torsdag 31 mars 2011

First visit in calicut city

Tänään tein ekan käyntini kaupungisssa, eli Calicuttiin. Koska paikalliset bussit eivät ole valkoihosille,minulle tilattiin taksi joka vei minut keskustaan Focus Mall nimiseen kauppakeskukseen, joka oli upo uusi, näytti ulkoa romurakennukselta, mutta sisältä ihka kiiltävä uusine kaakeleineen ja lasiseinineen. Kaikki kaupat edustivat uutta länsimaista ihannetta, myöskin useat silkkivaatekaupat jotka keskittyivät perinteisiin vaatteisiin, sekä hindu- että muslimi puolelle. Karttoja täällä ei harrasteta, joten Dr Jacobskin oli onessaan kun tuostin hänelle Googlesta karttaotoksen hänen alueestaan. Itse tulsotin osan kaupungin keskustasta puhelimeeni, mutta ei siitäkää ollut paljon hyötyä, kun missään ei lue kadun nimet. Tässä muutama kuva keskustasta.


 



Intia pelaa finaalissa

Eilen täällä koettiin suurta urheilun riemua, kun Intia kukisti Pakistanisn criketin maailmanmestaruuskisojen välieräottelussa. Tämä tarkoittaa, että Intia kohtaa lauantaina Mumbaissa pelattavassa lopuottelussa Sri Lankan. Intia on kolme kertaa selviytynyt loppuotteluun ja kerran voittanut, joten tilanne on vähän vastaavanlainen kuin Suomen lätkäoukkueella. Kun loppuottelu vielä pelataan Intian kotikentällä on urmos maassa valtava. Kyseessä ei ole mikään nippelilaji täälläpäin Eilistä välieräottelua seurasi televiosion kautta puoli miljardia katselijaa. Huormos on valtava.

Aamulla matkalla aamiaiselle oli tällanen kavei vastassa.

onsdag 30 mars 2011

Lääkitystä Intian tapaan

Aamupäivä menee tyystin lääkkeiden syömiseen. Puolentunnin välein minun tulee popsia jotain lääkettä, joko veteen liuotettuna tai sellaisenaan. Aamupäivällä saan pilleereiden ja jauhojen lisäksi kuoritushoitoa, joka muuten viilentää ihon muutamalla asteella. Alla

Iltapäiväkävely

Eilen otin kävelyn kylänraittia pitki. Sain aiakin katseita osakseni enemmä kuin ikinä Suomessa. jaloissani oli teipit ja mustat teipit jotka kuuluvat hoitooni, niitä katseltiin melkein enemmän kuin meikäläistä. Yksi nuori kundi prätkällä pysähtyyi ja kysyi mistä olen kotoisin. hän tiesi, että Suomi on Euroopassa. Pikku tyttö osoitti jalkojani ja ysyi mitä nuo ovat? Kerroin että ne ovat lääkitystä. Yksi vanhempi herrasmies tuli vastaa ja kätteli mua,kysyen How are you? Kello on täälä vasta 10.40 ja olen ottanut jo 9 lääkitystä ja saanut kokovartalokuorituksen. Nyt menen suihkuu ja sitten lääkärin puheille.

tisdag 29 mars 2011

Luggage claim

After quite a horrible trip from Dubai to Calicut, altough the flight was fine, was the byrochracy of Indian aughtorities. The check of documents and passport went unexpectedly smooth (maybe 25 min), but then was the luggage claim. In Calicut international airport there are 3 lines for luggage, but when there was only 2 planes arriwed, why use two lines when all luggage could be put into one. Most luggage was paggages of goods that had been bought, from huge tv-skreens to smaller things. And everybody whiched to stay where the luggage came on the roll. Behind some constructions in the last end of the roll, I find a free lot where to wait for my luggage in pease. And amazingly my luggage came. Heres the waiting for luggage.

Kalicut

Itse asiassa matkustaminen sakslaisten ja arabien kanssa Munchenistä Dubaihin oli pelkkää herkkua, huonosta nukkumisasenoa lukuunottamatta. 200 Intialaisen saaminen lentokoneeseen ei ollut mitenkään helppoa. Jokaisella oli käsimatkalaukun lisäksi pari kolme taxfreepussia mukanaan. Lisäksi yllättävän monella oli ongelmia tulkita istuinpaikkanssa. Miehistöllä oli siis täysi hälinä saada tavaroiden ahtaamisen lisäksi kaikki matkustaijat omille paikoilleen. Näin olimmekin jo lähdössä 40 min myöhässä. Vaikka Intiasta on tulossa maailman väkirikkain kansa, niin toivon ettei heidän maailmanjärjestyksensä saa laajaa levinneisyyttä. Kuva on Dubain odotushallista, sinäänsä hieno rakennus jossa hotelli ja Spa.
Vänthall

måndag 28 mars 2011

Dubai

Laskeuduin äsken Dubaihin. Kello on 7.03 paikallista aikaa. Sää on aurikoinen ja näin aamutuimaan vain18 astetta. En toki ulkona käynnyt kuin koneesta bussiin. Matka Munchenistä oli koiranunta 5 1/2 tuntia, eli olo aika lailla lattiaan tiputettu. Tämä lentokenttä on valtava, ja sitä vaan laajennetaan. Nyt taidan mennä etsimään aamiaista.

söndag 27 mars 2011

Munchen

Sitter som bäst på Munchen flughafen och dricker en weissbier. Finnair var 40 minuter sen i starten för att vi vänta på två passagerare från Osaka. Till all lycka har jag gott om tid (4 h) till vidareflyget till Dubai. Annars gick resan från helsingfors hit utmärkt.

lördag 26 mars 2011

Snart bär det av / Huomenna lähdetään

Lista pakattavista kamoista on jo kirjoitettu, joten huomiseksi jää vain laukkuun ahtaaminen. Tänään käytiin vielä Porkkalassa vähän puita kaatamassa. Illalla tulee tytöt syömään. Huomenna se sitten alkaa. Pitää tarkistaa saisko kamat tsekattua sisään netin kautta, vai pitääkö ne tsekata lentokentällä. Olisihan se kivaa, että laukkukin tulisi perille Calicuttiin, eikä jäisi esim Dubaihin. Helsingistä lennän ensin Muncheniin, sieltä Dubaihin ja Dubaista edelleen Calicuttiin. Melkein puoleen hintaan olisi päässyt moskovan ja Mumbain kautta, mutta kyseinen vaihtoehto ei hirveesti innostanut.



tisdag 22 mars 2011

Läkarbesök

Förra veckan blev jag åter en gång dator-fotograferad. Det är en röntgenmetod som skivar kroppen i centtis skivor. Kroppen injiceras med skuggämnen, som gör att cancerceller i bukhålan syns på bild.
Idag träffade jag då min läkare för att få veta, om det skett några förändringar. Resultatet var bra, ingen förändring i sämre riktning, med andra ord, läget är under kontroll. Det är alltid nervöst inför detta läkarmöte då man inte vet vad som väntar en. Lymfkörtelscancer är enligt klinisk läkemedicin obotbar ;-(

måndag 21 mars 2011

Hur allting började

I december 2009 opererades jag för canser i tjocktarmen. Operationen i sig gick bra, men tumören hade hunnit skicka metastaser i lymfkörtelsystemet, och fastän samtliga lymfkörtlar i svulstens absoluta närhet avlägsnades, blev en angripen lymfkörtel kvar. Denna behandlades sedan i ett halvt år med sytostater och proteinförstärkning, med gott resultat.

I höstens eftergranskning, upptecktas dock två nya angripna lymfkörtlar dessa behandlades med en lättare variant av sytostatika och proteinbehandling. Resultate var åter gott, men behandlingen har klara bivärkningar. Ständigt stickande fötter och händer är emellaåt mycket besvärligt.

Ayurvedic, som används mycket i Indien, är en naturprodukt, som i princip gör samma som sytostatikan och proteinbehandling, nämligen förhållandena för cancercellen ogynsamma. Denna naturmedicin lär sock sakna bivärkningar. Link till klinikens egna hemsidor

söndag 20 mars 2011