Lähdin hyvissä ajoissa kliniikalta, ja olin myös ihan hyvissä ajoissa lentokentällä, vaikka matkan varrella yksi bussi oli hyytynyt keskelle katua keskellä pientä kylänpahasista. Calicutin kansainvälisellä lentokentällä on kolme myymälää ja yksi kirjakioski. Kun myyjät näkivät ulkomaalaisen halusivat kaikki tarjota mainioita tavaroitaan kaupaksi. kauppoja ei kuitenkaan syntynyt. Transithallissa oli yksi ruokakioski ja yksi louchi. Minult kysyttiin olinko Emirateksen lennolla menossa, ja kun vastasi kyllä, minua pyydettiin välittömästi tähän louchiin. Tämä tila oli täynnä sohvia ja pöytiä, ja kooltaan ehkä 400 m2. Join kahvin ja söin kasvisburgerin, ja olin tilan ainoa asiakas. Melkein puolitoista tuntia ennen koneen lähtöä tarjoilia tuli ja kysyi, enkö ollut meossa Dubaihin? Vastasin että kyllä, jolloin hän hätääntyi ja sani että turvatarkastus oli jo aloitettu ja minun oli nyt kyllä syytä lähteä. Tein töitä käskettyä, ja todellakin turvatarkastus tälle lennolle oli aloitettu, joten menin sen läpi ja saavuin seuraavaan odotussaliin.
Siinä taas odottelin melkein tunnin verran, kunnes televisioruudussa ilmestyä Boarding. Koko odotussalissa oli yksi tv-ruutu joka kertoi mitkä lennot oli lähdössä. Mielenkiintoista oi, että kaikki lennot menivät ulos samasta portista. Portin jälkeen sitten lentoemännät yrittivät varmistua, että oikeat asiakkaat menivät oikeaan lentokoneeseen. Samaan aikaan lähdössä oli kolme konetta. Selvästikin kaikki sujui suunnitelmien mukaisesti, koska aika lailla ajoissa lentokone oli täytetty ja valmis lähtöön. Sit tuli ukkoskuuro ja täytti koko taivaan salamoilla. Heti ensimmäisessä rysähdyksessä sammui lentokoneemme kaikki sähköt. Vikaa sitten haettiin ja korjattiin parikymmentä minuuttia, ja ukkonen sen kuin jatkoi. Aika ajoin kapteenimme ilmoitti, että turvallisuussyistä, emme lähde maankamaralta ennenkuin ukkospilveen saadaan riittävän iso aukko mentäväksi. Emme olleet yksi, vaan meitä oli kolme konetta siinä odottamassa Intialaisen alkuillan ukkoskuuron leppymistä.
Vihdoin sitten päästiin matkaan, kolme tuntia aikataulusta myöhässä. Matka sinäänsä meni sitten ihan mukavasti ja saavuimme Dubaihin samat kolme tuntia myöhässä. Kukaan ei näköjään kuitenkaan myöhästynyt jatkolennoistaan, joten sinäänsä odottaminen lentokoneessa Calicutin kentällä (terminaalin sijaan) ei sinäänsä aiheuttanut ongelmia. Itse olin suunnitellut vuokrata hotellihuone muutamaksi tunniksi odotukseni ajaksi, joten suunnistin Dubain transithallin hotelliin ja pyysin huometta viidekdeksi tunniksi. Se olisi sitten 250 US dollaria totesi vastaanottoapulainen, johon totesin, että ehkä nuo penkit tuolla alhaalla ovatkin ihan mukavia. Koska olin tullu mirates Airlinesilla, ja olin jatkamassa samalla lentoyhiöllä, minulla olikin oikeus yhteen ruokailuun Emirateksen ravintolassa. Siellä sitten tuhrasinkin suurimman osan ajastani. Varttia vaille seitsemän päästiin jo sitten koneeseen, ja ilmaan melkein ajoissa.
(Kuvat tulee perässä)
Siinä taas odottelin melkein tunnin verran, kunnes televisioruudussa ilmestyä Boarding. Koko odotussalissa oli yksi tv-ruutu joka kertoi mitkä lennot oli lähdössä. Mielenkiintoista oi, että kaikki lennot menivät ulos samasta portista. Portin jälkeen sitten lentoemännät yrittivät varmistua, että oikeat asiakkaat menivät oikeaan lentokoneeseen. Samaan aikaan lähdössä oli kolme konetta. Selvästikin kaikki sujui suunnitelmien mukaisesti, koska aika lailla ajoissa lentokone oli täytetty ja valmis lähtöön. Sit tuli ukkoskuuro ja täytti koko taivaan salamoilla. Heti ensimmäisessä rysähdyksessä sammui lentokoneemme kaikki sähköt. Vikaa sitten haettiin ja korjattiin parikymmentä minuuttia, ja ukkonen sen kuin jatkoi. Aika ajoin kapteenimme ilmoitti, että turvallisuussyistä, emme lähde maankamaralta ennenkuin ukkospilveen saadaan riittävän iso aukko mentäväksi. Emme olleet yksi, vaan meitä oli kolme konetta siinä odottamassa Intialaisen alkuillan ukkoskuuron leppymistä.
Vihdoin sitten päästiin matkaan, kolme tuntia aikataulusta myöhässä. Matka sinäänsä meni sitten ihan mukavasti ja saavuimme Dubaihin samat kolme tuntia myöhässä. Kukaan ei näköjään kuitenkaan myöhästynyt jatkolennoistaan, joten sinäänsä odottaminen lentokoneessa Calicutin kentällä (terminaalin sijaan) ei sinäänsä aiheuttanut ongelmia. Itse olin suunnitellut vuokrata hotellihuone muutamaksi tunniksi odotukseni ajaksi, joten suunnistin Dubain transithallin hotelliin ja pyysin huometta viidekdeksi tunniksi. Se olisi sitten 250 US dollaria totesi vastaanottoapulainen, johon totesin, että ehkä nuo penkit tuolla alhaalla ovatkin ihan mukavia. Koska olin tullu mirates Airlinesilla, ja olin jatkamassa samalla lentoyhiöllä, minulla olikin oikeus yhteen ruokailuun Emirateksen ravintolassa. Siellä sitten tuhrasinkin suurimman osan ajastani. Varttia vaille seitsemän päästiin jo sitten koneeseen, ja ilmaan melkein ajoissa.
(Kuvat tulee perässä)