Förra veckan blev jag åter en gång dator-fotograferad. Det är en röntgenmetod som skivar kroppen i centtis skivor. Kroppen injiceras med skuggämnen, som gör att cancerceller i bukhålan syns på bild.
Idag träffade jag då min läkare för att få veta, om det skett några förändringar. Resultatet var bra, ingen förändring i sämre riktning, med andra ord, läget är under kontroll. Det är alltid nervöst inför detta läkarmöte då man inte vet vad som väntar en. Lymfkörtelscancer är enligt klinisk läkemedicin obotbar ;-(
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar