I december 2009 opererades jag för canser i tjocktarmen. Operationen i sig gick bra, men tumören hade hunnit skicka metastaser i lymfkörtelsystemet, och fastän samtliga lymfkörtlar i svulstens absoluta närhet avlägsnades, blev en angripen lymfkörtel kvar. Denna behandlades sedan i ett halvt år med sytostater och proteinförstärkning, med gott resultat.
I höstens eftergranskning, upptecktas dock två nya angripna lymfkörtlar dessa behandlades med en lättare variant av sytostatika och proteinbehandling. Resultate var åter gott, men behandlingen har klara bivärkningar. Ständigt stickande fötter och händer är emellaåt mycket besvärligt.
Ayurvedic, som används mycket i Indien, är en naturprodukt, som i princip gör samma som sytostatikan och proteinbehandling, nämligen förhållandena för cancercellen ogynsamma. Denna naturmedicin lär sock sakna bivärkningar. Link till klinikens egna hemsidor
Hej Flemming, till vilket ställe i Calicut åker du? jag jobbar med ayurveda , var kring nyår på behandling och åker tillbaka med en liten grupp om några veckor. Blir intressant att följa din resa!
SvaraRadera