lördag 9 april 2011

Kappad Beach

Tänään lähdimme Calicutista 20 km pohjoseen, rannalle nimeltään Kappad Beach. Tämä on se paikka mihin Vasco da Gama rantaantui ensimmäistä kertaa tullessaan Intiaan. Paikalla löytyy pieni talojen keskelle pystytetty paasi. Kappad Beachin ranta on mahtava. Hiekka on puhdasta ja hienoa, ja sitä riittää kilometrejä. Ilma oli loistava. aurinko paistoi, lämpötila lähellä 40 astetta, mutta tuulenvire Intian valtamereltä viilensä kuitenkin mukavasti. Veden lämpötila oli yli 30 astetta.

Kävelimme pienen kallioniemen yli, ja eteemme avautui parin - kolmen kilometrin pituinen hiekkaranta, johon levitimme pyyhkeet, ja rupesimmi nauttimaan. Se mikä ehkä oli kaikkein uskommattominta, oli tosiasia, että olimme yksin tällä kilometrien pituisella hiekkarannalla, Intiassa.

Natte kävi tietenki heti uimassa, ja otti pienet pulakoinnit siinä. Totesi, ettei hirveesti virkistänyt, kun vesi oli yhtä lämmintä kuin ilma. Hetki hänen palattuaan vedestä huomasi 20 metrin päässä evään vedessä. Ensin ajattelin, että kyseessä oli kivi, mutta hetken kuluttua evä tuli taas pinnalle. Natte jo pelästyi, että oliko hän käynyt uimassa hain kanssa, mutta arveli kyseessä olevan delfiini. Ja niinhän se olikin. Lähimpänä eli viiden petrin päästä rannasta uiskenteli delfiini edes takaisin. Edessämme sijainnut luoto keräsi todennäköisesti kaloja suojapuolelleen. Noin 15 minuttia tämä delfiini jatkoi uiskenteluaan edes takaisin noin 40 metrin päästä meistä, uskomatonta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar