måndag 11 april 2011

Thusharagiri Water Falls



Tänään otimme Naten kanssa taksin ja lähdimme tunnin ajomatkalle sisämaahan. Meidän lisäksemme matkaan lähti yogin Shankar ja tietysti kuskimme Babu. Ajoimme Thusahargiri vesiputouksille. Nämä putoukset sijaitsevat ihan Keralan itärajassa. Alue on jylhää laaksomaisemaa. Alarinteet olivat täynnä banaani-, kahvi- ja kumipuuviljelmiä. Selvästikin vaurasta aluetta, vaikka tie oli keskimäärin 5 metriä leveä ja kaarteli serpentiininä ylärinteille.


Aluetta ollaan rakentamassa ja kunnostamassa turistitarkoituksiin, mutta kuten kaikessa täällä Keralassa, paljon on vielä tekemistä. Varoituskyltit varoittivat vesivyöryistä, kivivyöryistä ym. Mutta näin kuivakautena näistä ei ollut huolta, sillä vettä sai melkein hakemalla hakea. Enemmän meitä huolestutti mahdolliset käärmeet, mutta tapasimme onneksemme vain muutaman gekon.




Maisema oli tosi upeita, vaikka jäimme vettä kaipaamaan. Retki toimi myös mainiona kuntoiluna, sillä polku nousi tosi jyrkästi, eikä se ollut rakennettuna kuin pari ensimmäistä sata metriä. Tämän jälkeen nousu kulki kivien ja juurten päällä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar