måndag 11 april 2011

Moder of God



Eilen käytiin Naten kanssa vähän katselemassa kaupunkia, ja shoppailemassa. Keralan toiseksi yleisin uskonto on kristinusko, niinpä Calicutistakin löytyy ihan mainitsemisen arvoinen katedraali, eli Moder of God Cathredal. Sinänsä mielenkiintoista, että nämä antavat siis ymmärtää, että jumalallakin olisi äiti. Katedraali siajitsee lähellä keskustaa, teollisuusalueen laidalla. Kortteli oli kuin pieni oaasi keskellä kaoottista maailmaan, juuri nii rauhallisena ja ajattomana, kuin kirkkorakennus pihoineen vain voi olla. Katedraali on 2009 restauroitu, joten se kaikin puolin kiilsi loistossaan. Ensimmäinen lähetyssaarnaaja saapui kaupunkiin toukokuussa 1498.



Katedraalista jatkoimme kävelyä kaupungin suurimpaan basaariin. Tämä oli käytännössä pari katua käsittelevä pikkukauppojen alue, eli ei mikään tori. Sunnuntaina basaari oli tietenkin ihan täynnä ihmisiä, joten vaikka olisi tehnyt mieli katsoa tarkemmin jotain juttua, niin kyllä kymmenien intialaisten kanssaa tungeksiminen tuntui sen verran epämukavalta, että jäi tavarat ostamatta. Palasimme siis takaisin turvalliseen tuttuun keskustaan, ja sen kauppoihin. Ostimme Natelle viime vuoden malliset Lotto kengän 50% alennuksella, ja maksoimme niistä kokonaiset 850 rupiaa (15 euroa), eli hintataso on kyllä täällä jotain ihan muuta kuin koti Suomessa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar