onsdag 6 april 2011

Pihatapahtumia

Eilen Yogini toi minulle poimimansa kypsän mangon. Päältäpäin tämä näytti aika lailla kotimaiselta tarhaomenalta, paitsi että sopivan pehmeä tunnustellessa pintaa. Väri oli vaihteleva, vihreästä keltaisen kautta punaiseen. Ei mikään läpivihreä Cittarin tai Prisman tuontimango. Illan päätteeksi leikkasin mangoni lusikan sirjäpuolella,ja jo se tuoksu joka irtaantui tuosta halkaistusta hedelmästä täytti koko huoneen mielihyvällä. Sitten upotin lusikkani tuohoon pehmeään lihaan, ja se makujen symfonia joka laukesi suuhuni oli aivan uskomaton. Sai samalla oppitunnin, että klinikan pihapuu on juuri mangopuu, ja se puunakin muistuttaa omenaa, vain vähän suurempi.(katso kuva)

Muutakin mielenkiintoista pihalla tapahtuu. Toissa päivänä poltettiin lehtiä. Onneksi ne eivät palaa hirveen hyvin. Aamulla klinikan pääportilla oli skorpioni. Tämä yksilö oli nin 10 cm pitkä, eli pienen ravun kokoinen. Onneksi kuollut.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar